باغ گیاهشناسی ملی ایران کجاست؟+ ساعت بازدید باغ گیاهشناسی ملی ایران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 95
نویسنده : مهرو

برخی از مردم فکر می کنند سفر به تهران و زندگی در این شهر، یعنی فقط هیاهو و دغدغه بدون لحظه ای آرامش و لذت بردن از دامان طبیعت، در صورتیکه در تهران هم مکان های گردشگری دنجی وجود دارد که می توانید یک روز به یاد ماندنی را در آنها سپری کنید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران یکی از این مکان های گردشگری و تفریحی است که اگر به طبیعت و گل و گیاهان علاقمند هستید، رفتن به این مکان خالی از لطف نیست.

تنها نمی توان به باغ گیاه شناسی ملی ایران از نگاه جاذبه های گردشگری نگاه کرد، زیرا این مکان از جهت پژوهش های علمی نیز حائز اهمیت است و گونه های نادر و کمیاب گیاهی از سراسر جهان در این باغ نگهداری می شود.

آدرس باغ گیاه شناسی ملی ایران:

خودتان را به اتومبیل شخصیتان محدود نکنید زیرا اگر ماشین ندارید و در شهر کرج یا تهران یا شهرهای اطراف نیز زندگی می کنید با مترو می توانید به باغ گیاه شناسی ملی ایران بیایید.

اگر تصمیم گرفته اید با مترو به باغ گیاه شناسی ملی ایران بیایید، در ایستگاه وردآورد یا ایران خودرو از مترو پیاده شوید.

اما اگر با خودروی شخصی خود به باغ گیاه شناسی ملی ایران می آیید، به آدرس زیر مراجعه کنید.

شمال غربی شهر تهران، اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، آزاد شهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی، باغ گیاه شناسی ملی ایران

مساحت باغ گیاه شناسی ملی ایران:

شاید باور کردنی نباشد که بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه در ایران قرار گرفته است که در ضمن جزو ده باغ گیاه شناسی مطرح جهان نیز به شمار می آید.

مساحت باغ گیاه شناسی ملی ایران ۱۴۵ (صد و چهل و پنج) هکتار می باشد.

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی ملی ایران:

باغ گیاه شناسی شامل بخش های متعددی می باشد که می توانیم به بخش گیاهان دارویی، قسمت باغ میوه های ایرانی، قسمت نهالستان، جنگل تفریحی، قسمت گلخانه ها، گیاهان کشورهای مختلف همچون قاره آمریکا، قاره اروپا، هیمالیا، آذربایجان و قفقاز، چین، ژاپن و …، گیاهان ایرانی زاگرس، البرز، دریای خزر اشاره کنیم.

شرایط اقلیمی، آب و هوایی، خاک و محیط پرورش و رشد هر گیاهی را متناسب با کشور یا منطقه ای که به آن تعلق دارد شبیه سازی کرده اند. به عنوان مثال وقتی وارد گیاهان منطقه دریای خزر می شوید گویی به جنگل های شمال ایران قدم گذارده اید.

جشنواره های برگزار شده در باغ ملی گیاه شناسی ایران:

متناسب با فصل های مختلف سال، جشنواره هایی در باغ گیاه شناسی ملی ایران برگزار می شود.

از اواخر ماه مهر تا ماه آبان جشنواره شکوفایی گلهای داوودی که شامل تعداد ۶۰۰ گل در رنگهای منحصر به فرد و متعدد است در این باغ برگزار می شود.

ساعت بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران:

علاقمندان به طبیعت گردی می توانند همه روزه غیر از تعطیلات رسمی و ایامی که عزاداری است از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به باغ گیاه شناسی ملی ایران مراجعه نمایند.

قیمت ورودی باغ گیاه شناسی ملی ایران:

قیمت بلیط ورودی باغ گیاه شناسی ملی ایران مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ ریال (۱۵ هزار تومان) می باشد که می توانید بلیط آن را بصورت آنلاین و با تخفیف در سایت نت برگ و تخفیفان رزرو نمایید.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: